Wanneer was de laatste keer dat u uw technologie heeft geactualiseerd? Op het gebied van uw hardware en software zou u uzelf in gevaar kunnen brengen, als u nog steeds werkt met verouderde technologie. En dat kan u uiteindelijk veel kosten. Aan het begin van een nieuw jaar is het tijd om de technologie waarop u elke dag vertrouwt, onder de loep te nemen.

Omdat veel MKB’ers de neiging hebben om grote technologieaankopen vanwege de aanloopkosten uit te stellen, loopt u later juist het risico op hoge kosten. Dit zijn verborgen kosten waar bedrijven niet altijd rekening mee houden wanneer ze besluiten om te "wachten" met investeringen in nieuwe apparatuur of de nieuwste software.

Hier zijn vijf manieren waarop verouderde technologie uw bedrijf veel meer kan gaan kosten:

  1. Het leidt tot een verlies aan productiviteit. Verouderde technologie heeft de gewoonte om traag te worden. Dit betekent dat uw team tijd verspilt met wachten tot hun pc's zijn opgestart en hun applicaties zijn geladen. Zelfs goed onderhouden apparatuur zal na verloop van tijd verslijten. Dit probleem wordt nog eens verergerd als uw team software moet gebruiken, die niet meer werkt zoals vroeger. Uiteindelijk beginnen programma's die ooit goed samenwerkten, te haperen en riskeert u gegevens te verliezen.
  2. Het leidt tot verlies van klanten. Uw klanten willen weten dat uw gegevens (die ook hun gegevens kunnen zijn) veilig zijn. Als u verouderde technologie gebruikt, is de kans groot dat de gegevens NIET veilig zijn. Uit een enquête van Microsoft bleek dat 91% van de consumenten de relatie met een bedrijf, dat verouderde technologie gebruikt, zou beëindigen.
  3. Het leidt tot verlies van werknemers. Als werknemers elke dag te maken hebben met trage hardware en slecht geïntegreerde software, zullen ze gefrustreerd raken. En ze raken nog meer gefrustreerd als er niets aan wordt gedaan. Het eindresultaat is een hoog personeelsverloop. Dit alleen al kan een enorme kostenpost zijn voor een MKB’er.
  4. Het leidt tot verlies van ondersteuning. Na verloop van tijd stoppen ontwikkelaars met het ondersteunen van hun oudere producten, zodat ze zich kunnen concentreren op hun nieuwe producten. Dit betekent ook dat ze meer aandacht besteden aan de klanten die de nieuwere versies gebruiken. Hierdoor kunt u in de kou komen te staan, als u een probleem tegenkomt waar u hulp bij nodig hebt. Mogelijk moet u een externe specialist inschakelen om uw vraag te beantwoorden en uw probleem op te lossen, en zij zullen u dienovereenkomstig kosten in rekening brengen.
  5. Het leidt tot verlies van beveiliging. Een verlies aan ondersteuning betekent ook dat u geen beveiligingspatches zult krijgen voor uw verouderde hardware of software. Dit maakt u zeer kwetsbaar voor allerlei soorten cyberdreigingen, inclusief datalekken, malware-infecties en allerlei andere cyberaanvallen. Hackers willen in uw netwerk inbreken en als u verouderde technologie gebruikt, maakt u hun werk een stuk gemakkelijker.

Als u kijkt naar de kosten die aan deze verliezen zijn verbonden, kan dit schrikbarend zijn! Het is genoeg om sommige bedrijven failliet te laten gaan (en dat is gebeurd). Na een jaar waarin veel bedrijven kwetsbaarder zijn geworden dan voorheen, zou u maatregelen moeten nemen om dit soort verliezen te voorkomen.

Dit is wat u kunt doen: terwijl we het nieuwe jaar ingaan, maakt u de balans op van uw technologie. Het is onwaarschijnlijk dat u alles moet vervangen, maar kijk waar u het meest kwetsbaar bent. Welke problemen ondervinden uw medewerkers? Welke hardware of software wordt niet meer ondersteund? Waar zijn de hiaten in uw IT-beveiliging?

Het goede nieuws is dat u deze vragen niet alleen hoeft te beantwoorden. Beter nog; u hoeft geen enorme bedragen te betalen om het voor elkaar te krijgen! U kunt samenwerken met een Managed Service Provider (MSP) of een gespecialiseerd IT-bedrijf dat u kan helpen uw onderneming weer op gang te brengen. Ze kunnen u zelfs helpen een deel van de kosten te verlagen die gepaard gaan met het upgraden van uw technologie. Uiteindelijk GROEIT het vertrouwen van u, uw werknemers en uw klanten in uw bedrijf terwijl u 2021 binnengaat!