Er is één ding dat veel kleine bedrijven doen, waardoor ze het risico lopen op een cyberaanval. Ze gaan reactief om met IT-beveiliging. Ze wachten tot er iets ergs gebeurt, voordat ze iets doen.

Helaas leven en werken we in een tijd waarin u niet langer reactief kunt zijn op cyberdreigingen. Vrijwel elk klein bedrijf is verbonden met internet en vertrouwt op een netwerk om te functioneren. Het is de digitale wereld waarin we leven. We hebben te maken met hackers, gegevensverlies, uitval van apparatuur en al het andere dat hoort bij de digitale wereld.

Maar u kunt uw risico verkleinen en voorkomen dat hackers uw netwerk binnendringen door een proactieve benadering van uw cyberbeveiliging en door nauw samen te werken met een ervaren IT-bedrijf, dat weet hoe te navigeren in de digitale wereld van vandaag en alle bedreigingen die daarmee gepaard gaan.

20 tot 25 jaar geleden was reactieve IT-ondersteuning de norm. Als er iets misging, belde u het IT-bedrijf om het te repareren. Maar dingen zijn complexer in 2020. Bedreigingen nemen vele vormen aan en simpelweg reactief zijn werkt niet meer.

Wat houdt proactief zijn met uw IT-ondersteuning precies in?

Het betekent dat uw bedrijf veiliger is en dat u klaar bent om de cyberdreigingen van vandaag aan te gaan. Het betekent dat u werkt met professionals die de tools en middelen hebben om u te beschermen voordat het ergste gebeurt. Het is gewoon logisch.

Werken met een gespecialiseerd IT-bedrijf betekent dat u niet zelf voor uw IT-beveiligingsbehoeften hoeft te zorgen. Als u zoals de meeste kleine bedrijven bent, heeft u niet de middelen om een ​​IT-specialist of een hele IT-afdeling in te huren. Een IT-specialist ter plaatse hebben, kan duur zijn. Omdat er momenteel zo veel vraag naar is, hebben ze een fors loon.

Bovendien wilt u geen hiaten in uw ondersteuning. Als uw enige 'IT-man' op vakantie gaat of op een dag niet kan komen, heeft u pech als er iets gebeurt. Wanneer u met een IT-servicebedrijf werkt, is de kans groot dat ze 24/7 ondersteuning aanbieden (veel van de goede doen dat).

Als u 24/7 ondersteuning heeft, wordt het zoveel gemakkelijker om problemen op te vangen voordat ze zich voordoen. Als uw Cloudback-up uitvalt, heeft u ondersteuning. Als hackers proberen uw netwerkbeveiliging te doorbreken, wordt u gewaarschuwd. En al uw software blijft up-to-date met de nieuwste beveiligingspatches. Maar er is meer. U heeft mensen die het beste met u en uw bedrijf voorhebben. Bedenk hoeveel beter u 's nachts zou slapen met dat soort bescherming voor uw bedrijf!

Hier is nog een voordeel van werken met een proactief IT-bedrijf: u kunt uw klanten erover vertellen! U zou er zelfs een verkoopargument van kunnen maken. De consumenten van vandaag zijn meer dan ooit op veiligheid gericht. En met datalekken die elk jaar grote bedrijven treffen, willen uw huidige (en toekomstige) klanten weten dat hun persoonlijke en financiële gegevens veilig zijn.

Wacht niet tot er iets kapot gaat of totdat u bent gehackt voordat u hulp inschakelt. Dat brengt de toekomst van uw bedrijf in gevaar. U moet samenwerken met een IT-servicebedrijf dat klaar en bereid is om proactief uw netwerk te beheren. Een ervaren bedrijf heeft de training, certificering en kennis die nodig is om de hedendaagse cyberdreigingen aan te pakken en tegelijkertijd de behoeften van uw netwerk te beheren.

Pleeg dat telefoontje en laat u niet verrassen door bedreigingen die niet zomaar zullen verdwijnen. Zet kwetsbaarheden om in sterke punten.